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Author (up) Sasväri, L. url  doi
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  Title Different Observational Learning Capacity in Juvenile and Adult Individuals of Congeneric Bird Species Type Journal Article
  Year 1985 Publication Zeitschrift für Tierpsychologie Abbreviated Journal Z. Tierpsychol.  
  Volume 69 Issue 4 Pages 293-304  
  Keywords  
  Abstract Abstract and Summary: Since the adaptive significance of social organization is emphasized diversely in both anti-predator behaviour and food searching of birds, measures and comparisons of observational learning capacity of various species are needed. Four different experimental situations were built up for juvenile and adult individuals of tits (Parus major, P. caeruleus, P. palustris) and thrushes (Turdus merula, T. philo-melos). The birds learn more easily from conspecifics and learn easily when they already know a previous problem solving situation. The capacity of observational learning of the adult great tits surpasses that of adult blue tits and marsh tits, and that of the adult blackbirds exceeds that of the adult songthrushes. The higher performance of the great tit and blackbird can be related to their greater hemispheric index. The differences in the learning capacity of the naive individuals of the three tit species and that of the two thrush species were not significant. It is suggested, that the higher observational learning of the great tit and blackbird is evolved through maturational processes and can be reflected by their greater adaptability. Zusammenfassung: Lernen durch Nachahmung wurde in vier verschiedenen Situationen mit jungen und alten Individuen von Meisen- (Parus major, P. caeruleus, P. palustris) und Drosselarten (Turdus merula, T. philomelos) untersucht. Die Vögel lernten besser von Artgenossen und lernten leicht, wenn sie vorher bereits eine Problemlösungssituation kannten. Die Lernfähigkeit (durch Nachahmung) alter Kohlmeisen übertraf die alter Blau- und Sumpfmeisen; die Lernfähigkeit alter Amseln übertraf die alter Singdrosseln. Die höhere Leistung der Kohlmeisen und Amseln hängt mit ihrem höheren Hemisphären-Index zusammen. Naive Individuen der Meisen- und Drosselarten zeigten keine signifikanten Unterschiede in ihrer Lernfähigkeit. Es ist anzunehmen, daß die höhere Lernfähigkeit der Kohlmeise und der Amsel im Laufe der Entwicklung durch Reifungsprozesse zustande kommt und sich in ihrer höheren Anpassungsfähig-keit widerspiegelt.  
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  Corporate Author Thesis  
  Publisher Blackwell Publishing Ltd Place of Publication Editor  
  Language Summary Language Original Title  
  Series Editor Series Title Abbreviated Series Title  
  Series Volume Series Issue Edition  
  ISSN 1439-0310 ISBN Medium  
  Area Expedition Conference  
  Notes Approved no  
  Call Number Equine Behaviour @ team @ Serial 6169  
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